مدیركل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبرداد؛

۴ آتشسوزی در مراتع اصفهان طی ۲۴ ساعت

۴ آتشسوزی در مراتع اصفهان طی ۲۴ ساعت

به گزارش گل ارکیده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کنترل بموقع ۴ حادثه آتشسوزی در مراتع مناطق جنوب و غرب استان اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد.



منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ساعت ۱۰ بامداد روز پنجشنبه ۲۸ تیر وقوع حریق در مراتع ده زرگران شهرستان چادگان گزارش شد که به دنبال آن حدود ۱.۵ هکتار از اراضی گرفتار حریق شدند.
وی افزود: همین طور وقوع حریق در ۱.۷ هکتار از مراتع بخش پادنای شهرستان سمیرم ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه عصر و هم حادثه ای مشابه و بطور همزمان در ۱.۵ هکتار از مراتع روستای مزده شهرستان نطنز و همین طور در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه پس از ظهر روز پنجشنبه در ۲ هزار متر از مراتع پیشکوه شهرستان فریدونشهر محدوده روستای مکدین گزارش شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اشاره کرد: هر یک از این حوادث بعد از یک تا ۲ ساعت تلاش عوامل یگان صیانت از منابع طبیعی با همکاری همیاران طبیعت، آتش نشانی شهرداری ها و دهیاری ها و تیم های محلی اطفای حریق در اراضی مرتعی مهار شدند.
شیشه فروش اظهار داشت: بر اثر این حوادث پوشش های گیاهی و علوفه ای یک ساله و اراضی دیم مناطق فوق در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.
به گفته وی، علت حوادث حریق روز گذشته در مراتع استان بی احتیاطی و عوامل انسانی بوده که به سبب وزش تندبادهای فصلی و شدت گرما، شعله ور شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، علت ۹۵ درصد از وقایع حریق در حوزه های طبیعی را عوامل انسانی و بی احتیاطی دانست و اشاره کرد: گردشگران، مسافران، کشاورزان. مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی باید از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده ها و پوشش های گیاهی و رها کردن ته سیگار، کبریت و اشیا صیقلی و بطری های آب معدنی، کنسرو و… در مراتع و حاشیه جاده ها اجتناب کنند.
شیشه فروش اضافه کرد: همین طور کشاورزان و باغداران می بایست از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه های کف باغات بپرهیزند.
وی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش در حوزه های طبیعی موارد را سریع به یگان صیانت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه های امدادی و مسؤولان محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیش گیری از گسترش حریق مشارکت کنند.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شروع سال جاری و با احتساب حوادث روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، ۱۵ فقره حریق در مراتع و پوشش های گیاهی مناطق غرب و جنوب استان رخ داده و ۳۸ هکتار از عرصه های طبیعی اصفهان طعمه حریق شده است.



منبع:

1403/04/30
10:26:51
5.0 / ۵
279
تگهای خبر: آب , باغ , دستگاه , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است