شهردار اصفهان در گفت وگو با گل اركیده:

سهم عوارض آلایندگی شهر اصفهان داده نشده است

سهم عوارض آلایندگی شهر اصفهان داده نشده است

به گزارش گل ارکیده، شهردار اصفهان اظهار داشت: سهم عوارض آلایندگی کلانشهر اصفهان طی 2 سال اخیر رقمی بسیار ناچیز بوده و به درستی پرداخت نشده است.



علی قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این که بودجه شهرداری اصفهان در ۱۴۰۳، رقمی بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: باتوجه به بودجه پیش بینی شده ۷۰ درصد برای پروژه های عمرانی و ۳۰ درصد برای هزینه های جاری پیش بینی شده است.
وی با اشاره به این که از ۷۰ درصد بودجه عمرانی، ۶۰ درصد به حوزه عمرانی حمل و نقل و ترافیک شهر اختصاص یافته است، اشاره کرد: باید توجه داشت که بخش عمده بودجه ما با نگاه به مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا اختصاص یافته است.
شهردار اصفهان با اعلان اینکه امسال بالاتر از ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط دو مترو پیش بینی کردیم و تعداد ناوگان اتوبوسرانی این شهر از ۵۰۰ دستگاه هم اینک به ۹۰۰ دستگاه رسیده است، اظهار داشت: متأسفانه سهم عوارض آلایندگی در بودجه شهرداری اصفهان خیلی کم و ناچیز است.
قاسم زاده بدون اشاره به عدد عوارض آلایندگی در بودجه شهرداری، اضافه کرد: سهم عوارض آلایندگی اصفهان طی ۲ سال اخیر به درستی پرداخت نشده است.
وی با اعلان اینکه تمرکز ما در این دوره مدیریت شهری بر تکمیل پروژه مترو و رینگ چهارم حفاظتی است، افزود: این مهم به سبب نگاه بنده به مساله محیط زیست بوده است، می توان کار سطحی و شعاری انجام داد اما به عنوان مدیریت شهری اصفهان وظیفه داریم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم که پاک ترین نوع حمل و نقل، مترو است.
شهردار اصفهان با اعلان اینکه سرعت اجرای فعلی پروژه در خط دو مترو سابقه نداشته است، اشاره کرد: هم اینک زیر این شهر ۱۶ ایستگاه درحال فعالیت عمرانی هستند به امید این که خط دو هر چه زودتر بهره برداری شود.
قاسم زاده افزود: خط یک متروی اصفهان روزانه ۱۳۰ هزار مسافر جابه جا می کند در صورتیکه اگر حالا خط یک مترو نبود در روز ۱۴۰ هزار ماشین تک سرنشین یا بیشتر باید در این راه تردد می کردند.
به گزارش گل ارکیده به نقل از مهر، قبل تر علی نورصالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خردادماه سال جاری در صحن شورا گفته بود که شهرداری اصفهان حدود ۲۱۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی طی ۳ سال قبل دریافت کرده در صورتیکه باید حداقل ۲، ۱۰۰ میلیارد تومان دریافت می کرده است.
به گفته وی، در همین مدت بودجه شهرداری اصفهان ۵۰ همت بوده که ۲۱۰ میلیارد تومان عدد عوارض آلایندگی در مقابل این بودجه حدود چهار هزارم درصد است.


منبع:

1403/06/30
23:28:11
5.0 / ۵
5
تگهای خبر: آلودگی , دستگاه , زیست محیطی , كلانشهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
دوستهای گل اركیده
GOl Orkideh
گل ارکيده

گل اركیده

گل و گیاه

golorkideh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل اركیده محفوظ است