ملاک های تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا چیست؟
گل ارکیده: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح پروسه تشکیل کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، بر هماهنگی و مبادرت به موقع دستگاه های مرتبط تاکید کرد.
به گزارش گل ارکیده به نقل از مهر، حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این که برمبنای قانون هوای پاک، سازمان هواشناسی موظف است پیش از وقوع شرایط پایدار جوی، هشدارهای لازم را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نماید، گفت: در صورت تأیید وقوع شرایط اضطرار توسط وزارت بهداشت، کارگروه موظف است بلا فاصله تشکیل جلسه دهد و حداکثر ظرف ۱۲ ساعت، تصمیمات لازم را با اولویت پیش گیری از تشدید آلودگی هوا و حفظ سلامت انسان و محیط زیست، در قالب دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور اتخاذ و اعلام نماید. وی اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز بطور مستمر فاکتورهای کیفیت هوا و هشدارهای صادره از طرف اداره کل هواشناسی را رصد می کند و با هماهنگی اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به برگزاری بموقع جلسات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدام می کند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همین طور اشاره کرد: تشکیل جلسات کارگروه و تصمیم گیری های مربوطه، طبق گزارش های اداره کل هواشناسی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همین طور بررسی های کارشناسی صورت می پذیرد و افزایش ساعتی و محدود شاخص کیفیت هوا به تنهایی ملاک تشکیل جلسات کارگروه شرایط اضطرار نیست. این مقام مسئول در آخر بر لزوم همکاری جامع دستگاه های اجرائی و استمرار نظارت بر کیفیت هوا تاکید کرد و اظهار داشت: هدف غائی ما حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست است و این امر تنها با هماهنگی و مبادرت به موقع تمامی نهادهای مسئول محقق می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب